Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

Повернутися

453 Переглядів

“Звідки виглядати, де тебе знайти?” (GTS в УКУ)

Унікальну нагоду переосмислити та обговорити з колегами власні підходи та концепції викладання мали нещодавно близько 40 викладачів України та Канади.

12-16 листопада 2018 р. у Львові в Українському католицькому університеті завдяки співпраці УКУ та Університету МакЮена (MacEwan University, Canada) відбувся Great Teachers Seminar (GTS). Це особливий за змістом і форматом тижневий курс із викладацької майстерності, який уже понад 50 років традиційно відбувається у Канадському національному парку Банф (поблизу містечка Калгарі, провінція Альберта). Осінню сесію GTS-2018 у Львові організували та провели Centre for the Advancement of Faculty Excellence, MacEwan University і Центр навчальних та інноваційних технологій УКУ.

Особливість Great Teachers Seminar у тому, що сьогодні це вже не просто щорічні курси викладацької майстерності, а цілий рух викладачів, основні засади якого залишаються незмінними від часу проведення першого такого семінару 1969 року в Іллінойсі (США).

заохочувати викладачів виходити за рамки тих обмежень, що накладають дисципліни їхньої спеціалізації, віднаходячи такі засоби, які стануть у пригоді кожному викладачеві;

створювати умови, щоб викладачі самі рефлексували над своїми методами, підходами і поведінкою як викладачів та ділилися з іншими своїми спостереженнями;

вчити викладачів раціонально аналізувати власні викладацькі виклики і шукати реалістичні та творчі шляхи їх розв’язання.

Засновник руху Девід Готшал наголошує на тому, що під час таких семінарів викладачі насправді кидають собі виклик і, як і під час кожного змагання, найбільше дізнаються про самих себе. Кевін Гуд, лідер цьогорічного семінару, що відбувся в УКУ, вже понад 30 років бере участь у таких заходах. Під час першого знайомства він переповів учасникам основні настанови GTS:

У довгостроковій перспективі викладачі найкраще вчаться від своїх колег.

Якщо “розмови в учительській”, “балачки за кавою” чи “обмін думками під час перерви на кафедрі” скерувати у правильному ключі, то саме вони стають найвищою формою підвищення кваліфікації.

Творчий підхід до викладання формується тоді, коли своїм досвідом обмінюються викладачі розмаїтих спеціальностей, із дуже різним стажем роботи та зацікавленнями.

Викладачам дуже важливо навчитися осмислювати свій викладацький досвід. GTS є тим “часом, місцем і територією”, де від викладача не очікують нічого іншого, окрім того, щоб він сам видобув із себе те, ким він є, якими є його риси, що робить із нього саме викладача, а не представника якоїсь іншої професії.  

Якщо правильно організувати “процес”, то “колективний розум”, досвід і творчий потенціал будь-якої групи викладачів набагато перевершує будь-який індивідуальний досвід кожного з них.

Ті, хто викладає студентам, найчастіше є чудовими фахівцями у своїх галузях, але, на жаль, не завжди є професіоналами з викладання своїх дисциплін. І це цілком вкладається у GTS-філософію, тому що це територія, на якій одночасно немає експертів і кожен стає експертом для когось, зростаючи у власній “екпертності”.

Less is more. “Краще менше, але краще” – ось ключ до викладацького успіху.

Під час семінару в УКУ викладачі у фасилітованих  групах обговорили педагогічні виклики та інновації, поповнили свої “скарбнички ресурсів”, демонструючи одне одному свої улюблені викладацькі прийоми, організували інтерактивну “панель експертів”, відповідаючи на запитання викладачів-початківців і навіть “відсвяткували” підсумковий іспит на тему:

 Співрацюючи зі своїми колегами у малих групах, допоможіть краще зрозуміти, у чому ж полягає “велич” викладача?  

Щоб добре скласти такий “іспит”, учасники GTS говорили про своїх великих вчителів – про тих людей, від яких вони самі вчилися і чиї риси прагнуть наслідувати. Впродовж цілого тижня працювала також “Бібліотека GTS” – викладачі приносили свої улюблені книги, обмінювалися ними, а також коротко представляли в групі, чим ці книги є цінними для них як викладачів.  

Організатори семінару щиро дякують Українському центрові ресурсів та розвитку Університету МакЮена (Ukrainian Resource and Development Centre, MacEwan University), адже саме за його сприяння викладачі УКУ два роки поспіль мали змогу брати участь у семінарах GTS у Канаді (Олександр Аврамчук 2018 року та Оксана Пасічник 2017 року).  

 

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com