У першій частині блогу “Навчальні цілі та результати” ми з’ясували, що для опису навчальних програм різних рівнів потрібно визначати і формулювати навчальні цілі та результати навчання. Часто ці терміни плутають і навіть використовують їх взаємозамінно. Про те, якими є компоненти результату навчання, як їх ефективно сформулювати, використовуючи найбільш влучні когнітивні дієслова з таксономії Блума, якими є критерії якості результатів навчання та в чому полягає алгоритм визначення і формулювання результатів навчання, читайте нижче.
Навчальні результати складаються з чотирьох компонентів:
Аудиторія. Хто, як очікується, завершить навчання?
Досягнення. Що, як очікується, студенти зможуть робити або демонструвати після закінчення навчання?
Умови. За яких умов студенти повинні демонструвати досягнення? Чи можуть вони використовувати допоміжні ресурси або інший довідковий матеріал?
Критерії. Наскільки добре студенти повинні демонструвати досягнення? Є часові обмеження? Чи потрібна певна точність?
Розглянемо кожен компонент докладніше і з’ясуємо, що робить його ефективним.