Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

  • Головна
  • Викладання
  • «First Day of the Class»: як викладачі готуються до своїх перших лекцій у новому році
Повернутися

471 Переглядів

«First Day of the Class»: як викладачі готуються до своїх перших лекцій у новому році

На початку нового навчального року викладачі, як і студенти шукають/пишуть/приймають поради щодо перших занять у новому навчальному році, але не в такому святковому та офіціозному форматі як першокурсники, бо шукають/знаходять/поширюють мотивацію та інспірацію на сторінках блогів, книжок із викладацької майстерності та завдяки спілкуванню з колегами по роботі.

Перегляд та аналіз американських університетських веб-сторінок, блогів та перегляд деяких книжок засвідчив, що це дуже популярна тема в освітній сфері США. Кількість та якість дописів на цю тему є дуже строкатою, але якщо зосередитись на авторитетних текстах, опублікованих університетськими центрами, які займаються методикою викладання, викладацькою майстерністю  (NB! вони можуть мати різні назви Center for Teaching Excellence, Office of Educational Development, Center for Research on Learning and Teaching etc.), то можна помітити багато спільного у підході до процесів викладання, особливо у перші дні нового навчального року.

Слід зазначити, що більшість університетів на свої сторінках публікує короткі інструкції (не більше 2 сторінок) зі списком порад щодо проведення першої лекції нового семестру.

Наприклад, ось так виглядає інструктаж від Teaching Resource Center в університеті Вірджинії.

Схожий підхід мають деякі канадські університети, але їхні порадник є трохи довшим та містить поширений виклад методичних рекомендацій.

 

Найповніше і найдоступніше цю тему представлено у книзі Лінди Нільсон (Linda Nilson) «Teaching at Its Best: A Research-Based Resource for College Instructors», яку, до слова, вже тричі перевидавали (1998, 2003, 2010). Саме цю книжку найчастіше цитують і згадують автори блогів та публікацій на згадану вище тему, оскільки один із розділів цієї книжки називається «Ваш перший день у класі».

Авторка зауважує, що цей розділ вона написала для того, щоб допомогти викладачам зменшити страх, підняти настрій та розпочати викладання у позитивній і професійній тональності.

Ось що вона рекомендує:

  • завчасу підготувати матеріали до свого курсу (наповнення онлайн-курсу чи сайту матеріалами) та перевірити їхню наявність на ресурсі перед першим заняттям, щоб уникнути форс-мажорів

  • підготувати план заняття, у якому виокремити дві групи питань/видів діяльності – «важливі» і «бажані, якщо залишиться час»

  • напередодні заняття перевірити технічну справність обладнання у класі (наприклад, проектор, освітлення, кондиціонер)

  • важливою є підготовка тіла (жестикуляція) та голосу до початку лекційного сезону, тому дослідниця рекомендує потренуватися вдома, роблячи дихальні вправи та співаючи

  • щоб залишити у студентів приємне враження про себе треба звернути увагу на одяг, інтонації та прийти завчасно, щоб мати змогу неформально поспілкуватись зі студентами в групі

  • обмін інформацією на першому занятті має бути двостороннім діалогом, а не монологом викладача, щоб стимулювати залучення студентів до цього курсу в майбутньому

  • інформація про курс, його структуру, вимоги та все на зразок цього має бути чітким і зрозумілим. Треба налаштуватися на сесію студентських питань після цього «блоку інформації»!

  • для покращення комунікації на першому занятті можна використовувати т.зв. social icebreakers (різні види інтерактивів для знайомства з групою студентів)

  • наприкінці першого заняття треба поставити одне або декілька узагальнювальних запитань до групи, а також залишити час для запитань студентів

Такий перелік порад, на нашу думку, не є вичерпним, винятковим чи абсолютним для досягнення блискавичного ефекту вже на «першій парі», проте послідовність певних видів підготовки та наявність інтерактивних методів для налагодження особистісного підходу до студентів цілком можна застосувати, щось змінюючи і застосовуючи ті прийоми, які було апробовано емпірично.

Як висновок, ми можемо зауважити, що на початку нового навчального року університетські викладачі, як і першокурсники, також прагнуть почерпнути натхнення у святкових привітаннях і промовах,  отримати практичні поради та методичні рекомендації, щоб налаштувати себе на продуктивний навчальний процес.

1 Teaching at Its Best: A Research-Based Resource for College Instructors, 3rd ed. by Dr. Linda B. Nilson (Jossey-Bass, 2010), p. 43.

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com