У третій день семінару відбулось дві тематичні сесії стосовно підтримки студентів та сприяння їхній відповідальності за власне навчання, а також щодо методики перевернутого класу та її практичної реалізації у вищій школі.
Так, розглядаючи тему Supporting or Spoon-Feeding? Fostering Student Responsibility for Learning, ми з’ясували, що для ефективного навчального середовища потрібна цілеспрямована підтримка з боку викладача, котра має виражатись у повазі до потреб студентів та створенні можливостей для відповідальної діяльності студентів. Дослідження (Bain, K. 2004. What the best college teachers do. Cambridge, Mass.: Harvard University Press) свідчать, що найкраще працює поєднання достатньо високих стандартів та системної підтримки студентів.
Потреби у кожного із наших студентів є різними, і жоден викладач не може охопити усі потреби усіх студентів в усі моменти часу. Проте, можна визначити деякі пріоритети і спробувати запропонувати різноманітні засоби їх реалізації. Так, однією з потреб студентів є зрозумілість, адже чітко артикульована структура курсу, зміст завдань та критерії оцінювання дозволяють зорієнтуватись у вимогах викладача і відповідним чином сформувати власну навчальну стратегію. Таким чином, знову наголошується актуальність та цінність узгодження елементів курсу, про які йшлося у попередній день семінару.
Другою групою потреб студентів є прикладна застосовність отримуваних знань та можливість їх втілення на практиці. Проектно- та проблемно-орієнтовані методики навчання допомагають забезпечити ці потреби.
Внутрішня мотивація навчальної діяльності підтримується факторами майстерності, автономності та призначення (Pink, D. H. 2011. Drive: the surprising truth about what motivates us. New York: Riverhead Books). Викладач може підтримати таку мотивацію запрошуючи студентів до рефлексії над власним навчанням, використовуючи формувальне оцінювання та забезпечуючи достатньо можливостей практикувати набуті навички.
Для того, щоб стимулювати відповідальність студентів за власне навчання потрібно впровадити послідовну систему, що складається із достатньої кількості завдань, кожне із яких демонструватиме прогрес в опануванні курсу, інформативного зворотного зв’язку та відкритості викладача до співтворення навчального досвіду спільно з групою студентів.