Про те, чи насправді аудиторний досвід можна замінити на онлайн-лекцію, розмірковує Роберт Талберт, професор математики Державного університету Гранд-Веллі (Мічиган, США):
Якщо йдеться про інструкцію, яку студенти отримують в аудиторії, то такий досвід, без сумніву варто перевести в онлайновий режим. Студентам не потрібна «енергія натовпу», вони повинні отримувати доступ до лекцій так, як їм зручно, і там, де їм зручно.
Водночас, професор Талберт, наголошує на тому, що студенти мусять отримувати активний досвід, а не тільки ставити під час лекції запитання чи писати конспект. Йдеться про участь у розв’язуванні завдань на межі їхніх базових знань, а це можна втілити, тільки якщо реально примушувати студентів розширювати їхні уявлення про предмет вивчення під час взаємодії з іншими людьми. Лекція відіграє тут дуже важливу функцію: цей час і простір може надихати студентів, вибудовувати зв’язки і пропонувати певну перспективу. Однак за її допомогою не вдасться викотити камінь навчання на гору – тут студенти мусять взятися до справи самотужки.
Той вид аудиторного досвіду, який неможливо замінити на онлайн-лекцію, охоплює серйозне і складне активне навчання, яке найчастіше і є осердям курсу. Під час таких занять груповий вимір навчання є тим середовищем, у якому студенти намагаються застосувати, оцінювати синтезувати і творити – робити те, в чому вони найбільше потребують одне одного і викладачів. Зверніть увагу, що досвідчені викладачі радять навіть у програмах таких курсів використовувати лекції, які (1) будуть розміщені онлайн, (2) які легко знайти і (3) якщо під час активних аудиторних сесій їх нічого не дублюватиме.
«Перевернуті класи» не просто передислоковують лекцію з внутрішньо аудиторного в передаудиторний досвід – вони трансформують груповий контекст так, щоб сфокусувати його лише на активній фазі навчання. Якщо така трансформація не відбувається, студенти просто не приходять на заняття. Кожен викладач покликаний так організувати використання обмеженого аудиторного часу і простору, щоб це було для студентів максимально вигідним інвестуванням свого часу та енергії. Якщо така трансформація відбудеться, в аудиторіях ніде яблуку буде впасти.