Що таке онлайн-дошка Padlet?
У відомому метааналізі уряду США 2010 року, присвяченому вивченню онлайнового навчання, можна знайти дві важливі думки, які характеризують поведінку студентів у середовищі змішаного навчання, тобто в умовах, коли традиційна взаємодія з навчальним матеріалом переплітається з різними навчальними діяльностями онлайн. З одного боку, дослідники пишуть, що “в онлайновому середовищі студенти демонструють назагал значно вищі досягнення, аніж під час вивчення того ж матеріалу в традиційному форматі (p. XVI), а викладання у змішаному форматі, яке поєднує онлайнові та традиційні елементи, має суттєві переваги над суто онлайновим навчанням (Means, Toyama, Murphy, Bakia & Jones, 2010). З іншого боку, в дослідженні чітко сказано, що вчені не дійшли висновків, які прямо вказували б на те, що “онлайн-навчання є бездоганним засобом… Йдеться про поєднання різних елементів у сприятливих умовах (зокрема, ймовірно, додатковий навчальний час і матеріали, а також різні нагоди для співпраці), що й сформувало виявлені переваги навчання” (p.XVIII, виділення – авторів).
Дослідники Університету Вандербільда (США), виокремлюючи ключові характеристики курсів, у яких 80% навчальних діяльностей відбуваються онлайн, вказують, зокрема, що такий курс є орієнтованим на студента, передбачає навчання у взаємодії, осмислення процесу навчання, гнучкість часу і темпу, забезпечує зворотний зв’язок і містить комбінований контент.
В Українському католицькому університеті “електронний навчальний курс поглибленого рівня (курс змішаного навчання) повинен виконати всі вимоги базового рівня, забезпечити діяльність студентів в системі CMS UCU, при цьому студенти повинні отримати не менше 30% підсумкової оцінки курсу шляхом виконання завдань, розміщених у системі; застосовувати інструментарій системи електронного навчання (CMS UCU) та інші засоби комунікації для зворотного зв’язку, опитувань, дискусій, співпраці; використовувати цифрові інструменти для підтримки навчання, закріплення та перевірки знань”.
Як бачимо, цифрові інструменти організації зворотного зв’язку є важливим елементом курсу змішаного навчання, з-поміж яких, як свідчить досвід викладачів УКУ, осібне місце займають онлайнові дошки. Padlet – це один із найпопулярніших сервісів для створення таких онлайн просторів співпраці та взаємодії. На онлайн дошках можна розміщувати завдання і спільно виконувати їх, поширювати навчальну інформацію, збирати ідеї для проектів та обговорень. На онлайн дошках Padlet організовують мозкові штурми, узагальнюють та систематизують знання, тут залишають окремі дописи, нотатки, файли, посилання, а також коментують та оцінюють їх. Щоб розпочати працювати з онлайн-дошкою, перегляньте відеоінструкцію ЦеНІТ.