Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

Повернутися

117 Переглядів

Провести курс і отримати відгуки: mission (im)possible

Відгуки студентів наприкінці курсу є важливим джерелом зворотного зв’язку, який допомагає викладачам дізнатися, що в межах їхніх курсів працює добре, а що варто було б покращити. Вони можуть бути також цінними компонентами викладацьких портфоліо, а також одним із критеріїв оцінювання ефективності роботи самих викладачів для адміністрації університету. 

Викладачі, однак, дуже часто стурбовані тим, що студенти або взагалі не залишають відгуки після проходження курсу, або ж формулюють щось на зразок «Це чудовий курс!», «Це жахливий курс!», «Викладач дуже неорганізований», «Питання на іспиті були дуже важкі» тощо. Авторка статті “Encouraging Your Students to Give Feedback” Marilla D. Svinicki пояснює, що це може бути пов’язано з упередженнями щодо відгуків, які побутують у студентських середовищах. Насамперед йдеться про те, що студенти не вірять у те, що їхні відгуки можуть щось змінити у викладанні окремої дисципліни або в організації їхньої навчальної програми загалом. З іншого боку, наприкінці навчального семестру, особливо під тиском протермінованих дедлайнів, у студентів загострюється відчуття, що, коли вони залишать негативний відгук про курс, викладачі або асистенти курсу «віддячуватимуть» їм упередженим ставленням у майбутньому (саме з огляду на ці побоювання відгуки часто є анонімними). Без сумніву, на все це накладається також і елементарне невміння як викладачів, так і студентів писати відгуки, а отже, конструювати ефективний зворотний зв’язок. Докладніше про дослідження Ви можете прочитати тут.

Як же отримати від студентів відгуки на свій курс?

  • Поговоріть зі студентами, чому їхні відгуки є для вас цінними. Розкажіть про свій попередній досвід – про те, у який спосіб ви вже враховували відповіді студентів попередніх років навчання і яких конкретних змін зазнав ваш курс внаслідок цього.

  • Додавайте окремий слайд на кожну свою презентацію під час кількох останніх занять курсу, нагадуючи студентам про те, що вони вже можуть залишати свої відгуки.

  • Впишіть заповнення відгуків у свій силабус, позначте термін виконання цієї діяльності в календарі курсу. Тоді, наприклад, у CMS UCU ця інформація відображатиметься на часовій прямій у розділі «Незабаром», а студентам приходимуть нагадування, якщо вони користуються мобільною версією Moodle.

  • У нульовій секції свого курсу (наприклад, у CMS UCU) розмістіть нагадування з прямим посиланням на опитування, внесіть опитування у діяльності, які відбражаються на ProgressBar курсу.

  • На форумі новин курсу або у follow-ups кількох останніх занять курсу пишіть інформацію про те, який відсоток студентів (або скільки студентів) уже залишити свої відгуки, дякуйте їм (без вказання імен), м’яко спонукаючи інших студентів взяти участь у своєрідному змаганні й долучитися до опитування.

  • Якщо у своєму курсі ви використовуєте соціальні мережі, зробіть «вірусний пост» із заохоченням пройти опитування. Якщо Ви працюєте з великими групами студентів, то може спрацювати також обіцянка «приза» для особи, яка заповнить десяту або шістдесяту анкету чи якщо його/її відгук буде 50%+1 всіх очікуваних анкет.

  • У системі так налаштуйте доступ до підсумкового опитування (іспитової, залікової роботи), за яке студенти отримують оцінку, щоб доступ до нього отримали ті студенти, які залишать свої відгуки за курс. У CMS UCU це можна зробити, використовуючи «доступ за умови» (докладніше читайте тут).

  • Попросіть студентів прийти на останнє заняття курсу зі своїми ноутбуками чи ґаджетами, або ж візьміть комп’ютери в ІТ-відділі і попросіть студентів заповнити анкету відгуків безпосередньо на занятті.

  • Наприкінці семестру про це думати вже трохи запізно, але у своєму наступному курсі можна запланувати проміжну анкету відгуків, заповнивши яку, студенти могли б вплинути на один із наступних модулів. Це дасть змогу студентам вже під час курсу відчути ефективність відгуків і може надихнути їх таки заповнити анкету після всього курсу.

Отримуючи наприкінці курсу зворотний зв’язок від своїх студентів, викладач має нагоду покращити власні комунікативні навички, отримати сатисфакцію, помічаючи прогрес студентів наприкінці курсу і, звичайно ж, у такий спосіб, може зростати не лише професійно, а й особистісно.

Якщо Ви маєте власні ефективні стратегії залучення студентів до писання відгуків на курсі, пишіть нам сюди.

Вас може зацікавити:

Marilla D. Svinicki. Encouraging Your Students to Give Feedback: https://www.jcu.edu.au/__data/assets/pdf_file/0016/105091/jcu_121460.pdf

Justin Fletcher. 10 Ways to Encourage Course Evaluation Participation [Teaching for Learning @McGill University]: https://teachingblog.mcgill.ca/2014/11/18/10-ways-to-encourage-course-evaluation-participation/

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com