Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

Повернутися

258 Переглядів

Hello, world! Мене звати…

Початок академічного року вже на порозі. А ви знаєте імена тих, кого будете вчити у першому семестрі? Як на першому ж занятті запам’ятати всіх своїх студентів?

Вам стане у пригоді список групи на власному носії. Наприклад, у Google Keep. Під час першої переклички на початку заняття робіть  собі неформальні помітки навпроти кожного студента. Якщо Ви добре попрацюєте, то відразу ж запам’ятайте імена щонайменше 3-4 студентів.

Роздайте кожному студентові цупкий аркушик А5. Попросіть скласти аркушик “хатинкою” навпіл, ВЕЛИКИМИ ЛІТЕРАМИ написати своє ім’я і поставити перед собою так, щоб Ви бачили написане. Цю інструкцію можна записати на дошці заздалегідь і попросити виконувати вже під час переклички. Тут варто ввімкнути таймер (наприклад, Classroomscreen із українськомовною оболонкою). А якщо першокурсники почнуть писати чи малювати на картках різні дурниці, у вас буде чудова нагода вперше поговорити з ними про правила поведінки на занятті.

Без сумніву, ви ретельно продумали план вступного заняття (спільне читання силабусу, оголошення системи оцінювання, узгодження правил, представлення курсу в CMS тощо).

Проводячи перше заняття курсу, спробуйте максимально апелювати до студентів в аудиторії, звертаючись до них поіменно: “Володю, Ви могли б відкрити нашу робочу програму і перевірити, скільки балів Ви, Володю, Ваш сусід Сашко і Ваша сусідка Марія, а також усі інші студенти нашої групи отримають за есей на третьому занятті?” 

Якщо Ви намагалися ретельно дотримуватися попередньої поради, оголосіть, що хотіли б перевірити, наскільки добре ви вивчили імена студентів. Назвіть кожного по імені, намагаючись дивитися студентам у вічі й не читати з табличок. Але якщо забуваєте, то підглядайте! Це можна робити в ритмі якоїсь відомої мелодії, однак нічого не перешкоджає викладачеві поводитися цілком формально.

Я викладаю українську мову іноземцям і, якщо у моїй групі не абсолютні початківці, то під час першого заняття прошу їх пограти у таку гру:

(1) подумати, на яку літеру починається їхнє ім’я

(2) згадати і записати щонайменше три слова на цю літеру (що більше, то краще!)

(3) сказати вголос таке речення: Я … (моє ім’я), я … (одне зі слів на першу літеру мого імені). Наприклад, я – Оля, я – опера. 

Коли всі скажуть своє речення, граємо гру “Лавина” за таким алгоритмом: перша студентка: Я Оля, я опера; другий студент (по колу): Вона Оля, вона – опера. Я Петро, я – парасоля; третій студент: Вона Оля, вона – опера. Він Петро, він – парасоля. Я – Луїс, я – літак; четверта студентка: Вона Оля… він Петро… він Луїс… я Стефанія… Найкраще, якщо останнім у ланцюжку “опиниться” викладач або викладачка. 

На завершення такого знайомства ми часто формуємо пари, розмовляємо про асоціацію і розповідаємо у групі. Наприклад, “Оля – опера, тому що вона не любить оперу”.

Під час Школи викладацької майстерності Марія Титаренко зі Школи журналістики УКУ запропонувала викладачам краще познайомитися між собою. Вона розказала, що перш ніж прийти в аудиторію, “погуглила” учасників заняття і готова розпочати гру. Далі Марія кинула одному з викладачів звичайний м’який м’ячик (кульку з синтепоном), розповіла про цю людину кілька слів і попросила перекинути м’ячик комусь із присутніх та представити цю особу. До речі, до цьогорічного Форуму видавців виходить друком книга Марії Титаренко “Комунікація від нуля. Есеї для Мані” про комунікацію, але цілком із незвичного ракурсу.

А на Great Teachers Seminar, який відбувався в УКУ в листопаді минулого року, викладачі знайомилися у два етапи: 

 

Етап 2. Гра «Стань праворуч від мене, стань ліворуч від мене»

Всі учасники стають у центрі кімнати, і ведучий запитує:


Ви граєте на музичних інструментах? – А ми ні! Отож у нас є дві групи. Нехай ті, хто грає на якомусь інструменті стане з одного боку, а ті, хто не грають, стануть з іншого боку. 

Розкажіть про свої музичні інструменти! Ого, троє грають на акордеонах, п’ятеро на гітарах вона – на бандурі, вона – на сопілці, а він і вона – на флейті. Чи це не чудово?

Той, хто займається спортом хоча б тричі на тиждень, нехай стане праворуч, а інші – ліворуч від мене. Яким видом спорту Ви займаєтеся?

У Вас вивільнилося кілька годин і є нагода піти в Оперу. Якщо Ви точно підете, станьте ліворуч, якщо точно ні – приєднайтеся до іншої групи. Чому ні? Що ви оберете натомість?

У Вас є домашні улюбленці? Ви в одній групі, якщо немає – Ви і іншій. Хто цей улюбленець? Кіт і миші в одній хаті? Собака і папуга?

Кава чи чай? Вино чи пиво? Вода чи сік? 

Етап 2. Учасники встають зі своїх стільців і кілька секунд хаотично ходять по залу (це наче розминка після сидіння). У якийсь момент ведучий просить взяти за руку будь-яку особу, поруч із якою ви опинилися. Учасники мають по 5 хвилин, щоб дізнатися у своїх партнерів 3-4 факти, які не стосуються їхнього професійного життя і потім розповісти про це іншим. «Фішка» представлення  – познайомити викладацьку спільноту з конкретною людиною, а не з її посадою, функціями чи обов’язками. 

А ви заморочуєтеся тим, щоб вивчити імена своїх студентів уже на першому занятті? Напишіть нам.

Схожі поради є тут: https://www.weareteachers.com/learning-student-names/

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com