Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

Курси для викладачів

Щоб залишатися успішним та ефективним, сучасному викладачеві доводиться не лише викладати навчальні дисципліни, передбачені у його індивідуальному робочому плані, але й постійно розвиватися, переосмислювати власні методики, безперервно ковзаючи хвилями свіжих чи просто «трендових» ідей, цілковито переформатовувати свої курси, занурюючись у різновекторні виклики наших днів, а іноді навіть пірнати з головою у глибокі води нової цифрової епохи, аборигенів якої він зустрічає щоразу частіше – в університетському коридорі чи онлайн у СМS. Пропонуємо до Вашої уваги короткий перелік курсів, які допоможуть Вам професійно зростати.

Learning to Teach Online 

UNSW Sydney on Сoursera

www.coursera.org/learn/teach-online

Перспектива інтегрування онлайнових технологій у навчальний процес Вашого курсу може виглядати Вам складною, і Вам може бути складно зрозуміти, як ефективно використовувати їх так, щоб із цього максимально користали і Ваші студенти, і Ви. Формула “все для всіх”, звичайно, не працює, а тільки Ви найкраще знаєте зміст свого курсі, своїх студентів і свої сильні та слабкі сторони. Незалежно від того, які саме технології Вас цікавлять найбільше, цей курс навчить Вас використовувати сильні сторони свого викладання і знайти підхід, який найкраще пасуватиме саме до Вашого освітнього контексту. Розробники цього курсу від Coursera обіцяють допомогти зрозуміти, як саме інтернет-технології можуть покращити дизайн Вашого курсу. На курсі буде нагода розвинути своє розуміння ефективних методів онлайнового викладання з огляду на використання різноманітних технологій, а також Вам буде запропоновано крок за кроком розробляти і рефлексувати над власною навчальною діяльністю в онлайновому форматі, процесом оцінювання та ресурсами, які можна використати зі студентами. 

Assessment in Higher Education: Professional Development for Teachers

Erasmus University Rotterdam on Coursera

www.coursera.org/learn/assessment-higher-education

На цьому онлайновому курсі від Університету Еразма Роттердамського (Нідерланди) учасники разом із досвідченими колегами разом проходять шлях підготовки, налагодження і переосмислення процесу та результату оцінювання різного виду на своїх курсах. Під час курсу можна скористатися відеолекціями, численними інтерв’ю з викладачами-практиками та взяти участь в обговореннях. Ось які питання розглядають на курсі:

  • Якою є роль оцінки?
  • Як обрати правильні методи оцінювання на своєму курсі?
  • Що таке конструктивне вирівнювання?
  • Як може допомогти здизайнований заздалегідь журнал оцінок, тобто матриця оцінювання?
  • Як налагодити зворотний зв’язок і в який спосіб тут можуть допомогти рубрики?
  • Що необхідно враховувати проводячи іспити чи підсумкові заняття курсу?
  • Якщо відмінники не дають собі ради з контрольними запитаннями, то про це свідчить?

Навчаймось вчитись

Платформа масових онлайн-курсів Prometeus

shorturl.at/ftFM7

Український переклад найпопулярнішого в світі онлайн-курсу «Навчаймось вчитись!» від Coursera на платформі Prometeus — це можливість одержати доступ до неоціненних навчальних методів від провідних експертів у математиці, літературі, природничих науках, музиці та спорті. Учасники курсу впродовж чотирьох тижнів дізнаються, як наш мозок використовує два абсолютно різні способи навчання та як групує інформацію, а також разом із докторами Барбарою Оклі та Терренсом Седжновскі говорять про ілюзії в навчанні та ефективні способи запам’ятовування інформації. Курс допоможе опанувати мистецтво не гаяти часу та дасть змогу зануритись у наукові дослідження щодо найефективніших способів вивчення складних тем. Розробники впевнені, що завдяки цьому курсу кожен зрозуміє, як покращити свої навички навчатися новому, а, значить, і все своє життя!

E-дидактика та змішане навчання

Український католицький університет

http://open.ucu.edu.ua/

Метою курсу є надати інформацію про можливості викладання курсів у змішаному форматі. Після завершення курсу його учасники зможуть:

  • реалізувати у своєму курсі методику змішаного навчання за обраною моделлю;
  • сформувати схему та силабус свого курсу і наповнити його матеріалами;
  • обрати інструменти організації активної роботи в аудиторії та електронному курсі;
  • застосувати цифрові інструменти у ролі студента та викладача;
  • скористатись можливостями, що пропонує Центр навчальних та інноваційних технологій Українського католицького університету щодо підтримки викладання курсів у змішаному форматі.

Силабус курсу можна переглянути тут.

Академічна доброчесність

Студія онлайн-освіти EdEra

shorturl.at/DRZ12

Безкоштовний онлайн-курс “Академічна доброчесність” для вчителів старших класів від студії онлайн-освіти EdEra, створений спільно з Посольством США в Україні, Американськими Радами з міжнародної освіти та Проектом сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP). “Плагіат та культура “копіювати/вставити” – це не лише порушення правил академічної доброчесності, а й порушення закону. У курсі ми розглянемо поняття “академічна доброчесність” та зосередимо увагу на тому, як вчитель чи вчителька 8-11 класів може сприяти формуванню культури академічної доброчесності в учнів“, – зазначають розробники.

Курс розглядає також такі питання:

  • як уникнути плагіату в навчальному закладі;
  • роль оцінювання у формуванні академічно доброчесного середовища;
  • профорієнтація та освіта після школи.

Викладачі знайдуть у курсі методичні рекомендаціїробочий зошитсценарії уроківпрезентації та інтерактивний тест, які будуть корисними для роботи не тільки з учнями, але й зі студентами.

Змішане навчання: рецепти – просто та смачно!

https://blendedlearning.teachable.com/

Онлайн-курс від українських викладачів, які заснували Blended Learning Club, для тих, хто хоче урізноманітнити свою викладацьку практику та модернізувати методичні підходи до створення навчальних курсів. Автори пропонують огляд онлайн-інструментів, діляться рецептами емоційного включення студентів у навчальний процес за допомогою соцмереж, творчих завдань та міні-серіалів і таким чином розкривають секрети створення «смачних та корисних» навчальних курсів. Програма курсу дає змогу зрозуміти, що, маючи базові навички роботи з офісними онлайн-додатками, можна почати створювати навчальні курси з елементами дистанційного навчання.

Вступ | Blended Learning Club

Як створити онлайн-курс на платформі Microsoft OneNote

https://blendedlearning.teachable.com/p/onenote

Онлайн-тренінг від українських викладачів зі створення елементів змішаного навчання у середовищі Microsoft OneNote, яку традиційно вважають онлайн-платформою для проведення бізнес-тренінгів. Автори діляться досвідом створення університетських онлайн-курсів у OneNote Class Notebook, детально розглядають технологію його розробки, впровадження та керування в межах комбінованого навчального процесу (офлайн + онлайн), дають методичні поради щодо підготовки навчального контенту онлайн-курсу і формують покрокову інструкцію для роботи із застосунком OneNote Class Notebook.

Для успішного проходження курсу необхідно оформити підписку на онлайн-сервіс Microsoft Office 365 (https://products.office.com)

Про що ми говоритимемо? | Blended Learning Club

Відкриті дистанційні курси професора Володимира Кухаренка, наукового керівника Проблемної лабораторії дистанційного навчання Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут” та Лабораторії інноваційних технологій в освіті Харківського національного автомобільно-дорожнього університету

Технології розроблення дистанційного курсу

https://goo.gl/mEbPnm

Відкритий дистанційний курс (72 години, 8 тижнів) українською мовою для викладачів, які прагнуть навчитися створювати дистанційні курси та проводити дистанційний навчальний процес. Навчання є безкоштовним, для учасників проводяться щотижневі вебінари.

Змішане навчання

https://goo.gl/Rq6NzP

Відкритий дистанційний курс для викладачів на основі монографії “Теорія та практика змішаного навчання”, який триває 10 тижнів і навчає проектувати змішані навчальні заняття та отримувати навички проведення змішаного навчального процесу.

Основи дистанційного навчання 

https://goo.gl/9Steji

Вступний чотиритижневий курс для ознайомлення з основами дистанційного навчання, який щороку оновлюється (резюме курсу тут).

Problem-Based Learning: Principles and Design

Університет Маастрихту (Нідерланди)

https://goo.gl/5Me17P

Під час онлайн-курсу Ви будете опановувати проблемно зорієнтоване навчання, практикуючи його. Якщо Ви – викладач, розробник курсів або освітній менеджер і Вам набридло працювати з натовпами пасивних студентів, тоді заходьте на практичний курс від університету, який має сорокарічний досвід застосування проблемно зорієнтованого навчання для підготовки бакалаврів і магістрів найрізноманітніших галузей знань – від медицини до економіки та природничих наук. Курс триває 6 тижнів і вимагає від учасника присвятити йому 4-8 годин свого часу на тиждень. Є можливість синхронної та асинхронної участі в обговореннях, а також нагода зустрітися онлайн та обговорити свій досвід змішаного навчання з досвідченими професорами, викладачами та дослідниками проблемного навчання.    

MOOC Creative Box

Вища школа управління ESSCA (Франція, Угорщина, Китай)

https://goo.gl/q969p4

Курс Creative Box отримав нагороду “The Teaser of the Year” як найкращий університетський МВОК 2106 року за версією експертного журі, менеджерів з персоналу та користувачів Інтернету за підсумками конкурсу, організованого My Mooc, Le Journal du Net (JDN) та Google France.

Курс буде корисним для тих, хто:

  • хоче дізнатися, як наважитись на інновації та як можна прискорити цей процес у бізнесі.
  • має ідею, але не знає, як вивести її на ринок і знайти свою аудиторію.
  • має бізнес-план. Під час курсу можна випробувати свою здатність знаходити інноваційні ідеї.
  • розуміє технологічні аспекти інновацій та хотів би покращити розуміння маркетингу та менеджменту.

Траєкторія навчання покаже Вам, як працює інноваційний процес. Півтори години на тиждень Вам треба буде переглядати навчальні відеоролики та проходити опитування, і, якщо вони будуть успішними, Ви отримаєте диплом учасника курсу.

Траєкторія творчості дозволить експериментувати із методами та інструментами, запропонованими для вивчення, тому до кінця курсу Ви зможете вигадувати власні інновації. Щоб пройти курс за траєкторією творчості, треба взяти участь у всіх видах діяльності курсу, тобто прослухати всі відео заняття, успішно пройти підсумкові опитування, дописувати на форум, захистити власний проект та оцінити роботу інших студентів. Близько 4 годин щотижня – і Ви отримаєте сертифікат.

Відеопрезентацію курсу можна переглянути тут.

Instructional Design and Technology: Learning Theories

Університет штату Меріленд (США)

https://goo.gl/LJvLwK

  • Ви відчуєте себе в ролі студента, оскільки будете змушені не лише вивчити теорії освітніх концепцій, але й застосувати їх практично, опрацьовуючи власний досвід.
  • Вам доведеться ділитися досвідом навчання – і вражаючими здобутками, і тим, що вдалося не зовсім так, як Ви очікували.
  • Ви зможете вивчити теорію та практику навчання і наукових досліджень, застосовуючи їх до тих проблем, які хочете вирішити.
  • У Вас буде нагода практикувати ті навички, які використовують дизайнери курсів, розв’язуючи практичні навчальні кейси.  

Курс представляє еволюцію навчальних теорій від традиційного уявлення про розуміння на основі поведінки до вивчення того, як соціальна взаємодія може підтримувати навчальний процес. Доступність новітніх технологій і збільшення можливостей для глобальних комунікацій та співпраці змінюють спосіб навчання. Сьогоднішні студенти тяжіють до цифрового контенту та засобів масової інформації, доступних у будь-який час і в будь-якому місці, а також активно використовують для навчання соціальні зв’язки. Конструюючи власні курси, викладачі мусять враховувати, наскільки важливо розуміти різні теорії навчання та поєднувати їх, щоб упіймати увагу студентів, скерувати їх на траєкторію певної дисципліни і захопити навчальним процесом.

(HE) Designing and Teaching for Impact in Online Courses

Університет Індіани (США)

https://goo.gl/rj9yE4

  • Як використовувати технологію зворотного проектування для розробки курсу з вимірюваними результатами навчання, узгодженими оцінками, видами діяльностей та наповненням?
  • Як пояснити важливість трьох видів присутності онлайн і використовувати їх у розробці курсу та під час навчання?
  • Як створити корисний та доступний курс на Canvas, який забезпечує чіткий навчальний шлях для своїх студентів, різні варіанти взаємодії та активного навчання, збалансовану стратегію оцінювання та поєднання текстового, візуального та аудіонаповнення?

Це курс для самостійного вивчення, призначений для тих, хто розробляє онлайн-курс, вже працює як викладач чи асистує за системою змішаного навчання. У курсі досліджено процес зворотного проектування, в якому ми починаємо з результатів навчання, а вже потім обираємо відповідну систему оцінювання, види навчальної діяльності та формуємо наповнення курсу. Охоплено теми присутності в Інтернеті, структури курсу, зручності для користувача, візуального дизайну, доступність, мультимедіа, навчальні програми та управління курсом. Учасники курсу можуть працювати за модулями у зручному темпі на основі власних потреб та зацікавлень.

Курс має 11 модулів. Учасники можуть пройти 8 модулів, щоб отримати відзнаку для розробки онлайнових курсів та / або траєкторії з шести модулів для отримання відзнаки онлайн-викладача.

Наука про навчання: що має знати кожен вчитель?​​

Колумбійський університет (США)

shorturl.at/ghtSV

На базі сучасних досліджень курс розповідає про те, як саме ми навчаємося – як наш мозок створює, зберігає і відтворює спогади.  На платформі Prometeus курс можна пройти українською мовою. Учасники курсу дізнаються про типові помилкові уявлення та непорозуміння у навчанні, які можуть завадити учням здобувати знання та опановувати нові предмети максимально ефективно, а також матимуть нагоду практично застосувати методи когнітивістики для викладання в школі: обрання ефективних стратегій викладацької діяльності, розробки корисних методів оцінювання, мотивування учнів та розробки студентоцентричних навчальних планів.

Програма курсу:

Тиждень 1: Як мозок створює, зберігає і відтворює спогади?

Тиждень 2: Як типи мислення учнів впливають на навчання?

Тиждень 3: Як допомогти учням самостійно регулювати своє навчання?

Тиждень 4: Стратегії викладання засновані на когнітивній науці для максимізації навчання всіх учнів.

Оригінальний курс англійською мовою можна пройти на платформі EdX за цим посиланням.

Іntroduction to Open Education

Університет Техасу (Арлінгтон, США)

https://goo.gl/zXLxBq

Використання відкритих масових онлайн-курсів у навчальному процесі багатьох сучасних університетів є одним із елементів системних змін вищої освіти, зокрема зниження витрат на освіту, збільшення кількості студентів та викладачів, підвищення прозорості, покращення результатів навчання.

У програмі курсу:

  • Загальний огляд сучасного освітнього ландшафту
  • Вступне розуміння елементів відкритої освіти
  • Загальне уявлення про авторські права, Creative Commons та інші права відкритого доступу
  • Відкрита педагогіка, дані та алгоритми
  • Складання мапи компетенцій

Цей курс покликаний підвищити обізнаність про відкриту освіту серед аспірантів, викладачів та методистів. Ви зможете ознайомитися з концепціями відкритої освіти, які допоможуть використовувати відкриті освітні ресурси у своїх установах. Оскільки відкриті освітні ресурси стають доступнішими для багатьох викладачів, співпраця між ними та обмін знаннями стають динамічнішими, зумовлюючи своєрідний зсув, який відкриває двері якісних ефективних можливостей особливо там, де з історичних причин їх не було.

Innovating Instruction: Reimagining Teaching with Technology

Колумбійський університет (США)

https://goo.gl/PVGFBP

  • Як технології змінили світ освіти?
  • Як застосовувати дизайн-мислення, інтегруючи технології у свій навчальний курс?
  • Як поєднати теоретичні теорії з практичним використанням технологій під час занять?
  • Як розробляти нові стратегії оцінювання?
  • Як створити особистісну навчальну мережу?

У цьому курсі проаналізовано доцільність використання технологій у процесі навчання та викладання крізь призму дизайн-орієнтованого підходу. Впродовж курсу, використовуючи основні засади дизайн-мислення, Ви зможете навчитися наповнювати інтеграцію технологій в аудиторії реальним змістом. Запропонована схема розробки курсу допоможе викладачам вибудовувати власні оригінальні проекти, використовуючи технології як інструменти, що спонукають студентів мислити. Впродовж курсу буде можливість розглянути також відповідні теорії навчання та їх практичне застосування під час занять із використанням технологій.

Відеопрезентацію курсу можна переглянути тут.

Teaching College-Level Science and Engineering

Масачусетський технологічний університет (США)

https://goo.gl/N81NCN

Онлайн-курс від директорки лабораторії навчання та викладання Масачусетського технологічного університету побудовано навколо здобуття знань і навичок, які є необхідними для викладання наукових дисциплін технічного спрямування у вищих навчальних закладах, і він буде корисним для післядипломної освіти всіх зацікавлених викладанням і навчанням. У матеріалах курсу висвітлено теоретичні основи навчання дорослих, побудови курсів, впровадження активного навчання, розвитку проблемного та критичного мислення студентів, застосування освітніх технологій у процесі навчання та викладання, створення ефективних лекцій, тестів та опитувань, а також систем оцінювання.

Детальний тематичний план курсу можна переглянути тут, а рекомендовану літературу за цим посиланням.

7 Teaching Online Short Programmes

https://goo.gl/TR3uGn

Під час здобування вищої педагогічної освіти майбутніх викладачів навчають планувати, організовувати, полегшувати навчальний процес, керувати навчальними здобутками та оцінювати найрізноманітніших студентів у найрізноманітніших умовах. Насамперед, звичайно, майбутні педагоги зосереджують свою увагу на тому, щоб здобути глибокі знання у тій сфері, в якій вони згодом викладатимуть, але педагогічна освіта не може бути завершеною, якщо викладач не буде вчитися викладати. Саме тому викладачі покликані постійно набувати нових педагогічних навичок, переосмислювати традиційні підходи до викладання, зрештою, відточувати власну педагогічну майстерність, рефлектуючи над власним досвідом і творчо аналізуючи досвід колег.

Запропоновані 7 англомовних онлайн-курсів допоможуть поглибити розуміння призначення і покликання викладача в освітній системі США, ознайомитися з навичками викладачів (особистісні риси, освіченість, вміння вибудовувати атмосферу взаєморозуміння в аудиторії та перебудовувати навчальні програми відповідно до потреб студентів тощо), які є обов’язковими для викладання в американських університетах, а також оцінити зсередини реальні випадки зі шкільної та університетської практики.

BlendKit: Becoming a Blended Learning Designer MOOC

https://goo.gl/13oTwC

  • Читання наукових праць, які стосуються змішаного навчання
  • Шаблони документів та практичні покрокові інструкції 
  • Щотижневі вебінари з гостями ведучих
  • Можливості взаємодії з блогами та соціальними мережами
  • Регулярні взаємодії з інструкторами курсу та студентами
  • Експертне оцінювання, рецензування та критичний огляд розроблених учасниками МВОКів

У щорічному курсі BlendKit можна знайти відкриті освітні ресурси, доступні для самостійного вивчення та групового використання, які розробив професор Кельвін Томпсон.

Мета курсу – допомогти у розробленні та створенні змішаного навчального курсу шляхом розгляду ключових запитань, пов’язаних зі змішаним навчанням, і практичних покрокових інструкцій, завдяки яким вам вдасться створити актуальні матеріали для вашого змішаного курсу (від створення документів через будування онлайн-сторінок із навчальним контентом до встановлення ефективного зворотного зв’язку зі слухачами своїх курсів).

Дивитися вебінари BlendKit можна на YouTube

University Teaching​​

Університет Гонконга (Китай)

https://www.coursera.org/learn/university-teaching

Вступний курс із викладання та навчання від працівників Центру вдосконалення викладання та навчання Університету Гонконга. Курс проводить команда викладачів, запрошених експертів, фахівців у своїх сферах і навіть студентів, які аналізують теоретичні дослідження з педагогіки та наочно демонструють практичні способи втілення стратегій навчально-методичного проектування університетських курсів. У програмі курсу опрацьовано кілька прикладів ефективного навчання, а також наведено аргументи викладачів, які мають протилежну думку щодо їхнього впровадження.

Під час курсу ви будете працювати над такими запитаннями:

  • Що передбачає викладання у вищій школі?
  • Які є наукові докази на користь ефективного викладання у вищій школі?
  • Як можна бути впевненим, що наше бачення навчальної програми курсу дійсно допоможе нашим студентам досягти бажаних результатів навчання?
  • Якими педагогічними засобами можна досягнути ефективності викладання?
  • Яка інструменти оцінювання та зворотного зв’язку допомагають студентам зробити своє навчання більш ефективним?

Виконавши навчальні завдання цього курсу, ви зможете:

  • Обговорити контекст навчання і викладання у вищій освіті та обміркувати його виклики та можливості.
  • Пояснити основні концепції викладання та навчання, навести переваги ефективного викладання в університеті, а також обгрунтувати навчальні стратегії для підтримки ефективного навчання студентів.
  • Використовувати ключові педагогічні концепції до формування власних курсів та укладання планів уроків.

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com