Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

Повернутися

2456 Переглядів

Вчимо українську мову з Kahoot

Нам часто доводиться пояснювати іноземцям основні правила української мови. Іноді навіть випадає нагода разом із ними по-новому малювати свою рідну картину світу, а щоб це не було сухо, одноманітно, тільки солов’їно і тільки калиново, нещодавно ми спробували скористатися ресурсами онлайнового тестування.

У цьому дописі намагатимемось дуже коротко розповісти про свій досвід із Kahoot. Це найбільш кольоровий і динамічний сервіс з-поміж тих, якими нам поки що вдавалося скористатися у процесі викладання української мови як іноземної. Часто стають у пригоді також socrative.com, quizlet.com та studystack.com​, але якщо треба якось урізноманітнити викладання в аудиторії і якщо в нас групове заняття, а не індивідуальне, то саме Kahoot додає особливого драйву.

Особливості ресурсу:

  • найкраще працювати наживо в аудиторії, оскільки тестові запитання висвітлюються на екрані викладача
  • для інтегрування в онлайн-курси
  • і викладач, і студенти можуть взяти участь у тестування на планшеті чи телефоні
  • час відповіді на запитання обмежений (макс. 120 сек)​

Для чого варто використовувати?

  • щоб активізувати студентів на початку заняття або після одноманітного відпрацьовування граматики;
  • для повторення вивченого щойно або раніше;
  • щоб в ігровій формі перевірити, чи все зрозуміло.

З чого почати?

Крок 1. Зареєструватись

Заходимо на сайт, бачимо екран, як на зображенні, натискаємо “Find out more”, тоді у правому верхньому кутку є “Sign up”. Обираємо опцію “As a teacher”.

екран входу

Крок 2. Створити свій тест

Натискаємо New K! у правому верхньому кутку і бачимо чотири варіанти формату:

  • тест (quiz)
  • ​розташування в правильній послідовності (jumble)
  • дискусія (discussion)
  • опитування (survay)

У тесті можна передбачити від двох до чотирьох варіантів відповіді. Створюючи тест, щонайменше одну відповідь треба позначити як правильну. І пам’ятайте, що, відповідаючи, студент може вибрати тільки одну, тому ви можете позначити правильними кілька відповідей, але Kahoot зарахує правильну відповідь навіть тоді, коли студент обере лише одну з них. Якщо ви хочете “побавитися” з повними/неповними відповідями, зробіть тестування у Socrative.

кахут_тренування

Тому ви можете позначити правильними кілька відповідей, але Kahoot зарахує правильну відповідь навіть тоді, коли студент обере лише одну з них. Якщо ви хочете “побавитися” з повними/неповними відповідями, зробіть тестування у Socrative.

До речі, як видно, на фото вгорі, викладач може самостійно тестувати Kahoot у процесі створення, використовуючи тільки один (свій) монітор. Для цього в меню новоствореного тесту треба обрати режим “preview”.​ Такий режим можна запропонувати також тим студентам, які навчаються скайпом чи за допомогою інших сервісів навчання онлайн.

як вибрати тренування

Формат дискусії (discussion) у Kahoot – це лише одне питання. Є варіанти відповідей, але немає правильних/ неправильних. Схожим до дискусії є опитування (survay), але тут можна розмістити кілька запитань. Використовуючи ці дві пропозиції Kahoot, можна сформувати ваш зі студентами особливий мовний світ із їхніх новотворів, оказіоналізмів, а іноді – справжніх асоціативних знахідок, на тлі яких “шидеври Доктора Падлюччо” видаватимуться зовсім штучними і нецікавими. З іншого боку, можна дискутувати про те, чи варто занурювати студентів, які вивчають іноземну мову, в навчальну ситуацію, коли в них перед очима майорять неправильні словоформи, однак якщо йдеться про вивчення української на рівнях В2-С1, то інтерактивна гра, в якій студенти шукають правильний відповідник, виправляють свої чи чиїсь помилки або утворюють нові слова на основі запропонованих продуктивних моделей, може бути дуже корисною.  

often vs sometimes

Наведений вище приклад тесту з’явився з ідеї одного зі студентів про те, як запам’ятати слова “часто” і “рідко”. Часто = витрачати “час” на щось, а рідко = асоціація з англійським словом “read” (студент, який вигадав цю асоціацію, не любив читати (to read), тобто рідко читав).

А якщо хочеться поскладати з групою словесні пазли, то в Kahoot є варіант завдання jumble – скласти елементи (стала кількість – 4) у правильній послідовності.

Крок 3. Запуск опитування

Щоб запустити тест, натискаємо “Play” та обираємо формат: кожен сам за себе чи гра в командах. Тоді на екрані з’являється пін-код, який студенти вводять у діалогові віконечка на своїх пристроях. Далі кожен студент пише своє ім’я (нік). Усі імена зареєстрованих у грі учасників з’являються на екрані. Якщо нік не підходить (нецензурний тощо), викладач може заблокувати його, просто натиснувши на ім’я. Студент у такому випадку буде змушений ще раз ввести пін-код гри та своє нове ім’я.

Крок 4. Змагання, взаємодія, обговорення, робота над помилками

Українську мову на програмах Школи української мови та культури УКУ вивчають студенти з університетів США, Канади, Великобританії та інших держав, освітні підходи яких часто є дуже інтерактивними. І навіть такі студенти, зокрема підлітки, яких ми вважаємо знеохоченими надмірним використанням цифрових інструментів, під час групового вивчення мови дуже охоче працюють із інструментами Kahoot. Якщо Ви хочете драйвово розпочати Ваше заняття або ж перемкнути види діяльностей під час відпрацьовування граматичних правил чи слововживання, тоді неодмінно варто спробувати цей “кольоровий сервіс”. Kahoot можна задати студентам на домашнє завдання, заздалегідь визначивши кінцеві терміни виконання, а потім проаналізувати правильні та неправильні відповіді студентів, завантаживши всю статистику їхньої роботи в окремий exel-файл.

скріншот_статистика

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com