Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

Повернутися

648 Переглядів

Історія, що вчить: 6 форматів, інструментів та ідей для цифрового сторітелінгу у викладанні

Ні, ми не зазіхаємо на хліб журналістів та блогерів. Готуючи презентацію, добираючи наочні матеріали, ресурси чи кейси, викладач теж створює оповідь. Та не презентацією єдиною жива методика подання навчального матеріалу. Пропонуємо шість альтернативних цифрових форматів, ідеї та приклади щодо їх застосування в аудиторії та поза нею, а також зручні інструменти для створення цифрових історій.

1. Формат: Інтерактивна мультимедійна стаття

Універсальний формат, що може слугувати різним навчальним цілям, надає викладачеві спектр можливостей для збагачення методичного інструментарію та подання матеріалу, а студентам – способів взаємодії з ним. Викладач може комбінувати текстовий та візуальний матеріал з інтерактивними графіками, діаграмами, схемами, тестами, мапами, добірками посилань на ресурси для глибшого вивчення теми.

Приклад: проект “Erasmus+ в Україні”, створений на платформі Tilda Publishing (джерело)

Апелюючи до зацікавлень сучасних студентів, цифровий сторітелінг водночас допомагає розвивати ключові академічні навички – дослідження, письма та цифрової грамотності.

Іншою перевагою формату є нагода залучати студентів до спільної роботи та розвитку проекту. Викладач може розробити власну публікацію, яка слугуватиме методичним зразком, та організувати довкола неї навчальну активність студентів – укладення колективного блогу, добірки міні-досліджень, доповідей, есеїв чи статей, пов’язаних із навчальним курсом, які, у свою чергу, доповнять ресурсну базу для наступної ітерації студентів.

Приклад: Навчальний міні-курс із написання текстів на платформі Tilda Publishing (джерело)

Інструмент: Tilda Publishing – платформа-конструктор для створення мультимедійних публікацій, сайтів, блогів, сайтів-портфоліо, конференцій та реєстраційних форм. Щоб створити та опублікувати статтю на Tilda, вам не потрібно володіти навичками веб-дизайну – ви складаєте її з набору структурних блоків-цеглинок або працюєте з готовим шаблоном сторінки та наповнюєте його власним вмістом.

Як створити інтерактивну мультимедійну статтю на платформі Tilda Publishing

2. Формат: Мультимедійний журнал-презентація

 

Класичну презентацію можна урізноманітнити й збагатити, подавши матеріал у формі мультимедійного журналу-гортайки. Як і в традиційних журналах, основним способом взаємодії з такою інтерактивною історією стає прогортання, але у “цифрі” – також слугує оповідним прийомом.

Приклад мультимедійного журналу-презентації на платформі Storyform.co (джерело)

Інструмент: Storyform – “розумна” платформа для створення мультимедійних презентацій, лонгрідів, цифрових журналів і слайдшоу. “Родзинкою” цього сервісу є здатність розпізнавати та аналізувати текст, зображення, відео чи інший медіаконтент, який ви додаєте до історії, та пропонувати різні варіанти візуального оформлення слайдів.

Безкоштовна версія містить лише одну стильову тему, проте додаток має достатньо опцій для налаштування шрифтів, кольорів та верстання, щоб додати вашій презентації індивідуальності.

Як створити мультимедійний журнал або презентацію за допомогою Storyform

3. Формат: Інтерактивна просторова оповідь

 

Мапа-оповідь, або ж сторімапа – доречне, інформативне і свіже рішення для подання теми, яка має просторову компоненту. У формі мапи-оповіді викладач може створювати презентації чи наочні посібники, що відтворюють перебіг подій – історичних, політичних, соціальних, культурних тощо, чи показують динаміку явищ, які тим чи іншим чином пов’язані з географічними локаціями.

Проект Carolina Digital Humanities | Digital Innovation Lab: Мапа-хронологія промислових зон Північної Кароліни, які були вилучені зі списку національних пріоритетів EPA

За допомгою інтерактивної просторової презентації ви пропонуєте студентові послідовний сценарій ознайомлення з матеріалом, водночас надаючи свободу вільного дослідження та взаємодії з ним. Студент може переміщуватися між слайдами-локаціями в довільному порядку або поглянути на картину в цілому.

Площиною для мапування може слугувати не лише географічна мапа, а й будь-яке зображення, фото, ілюстрація чи оцифрований документ. Тож формат придатний і для інших гуманітарних дисциплін. Так у прикладі нижче формат мапи-оповіді використали для розкриття алегорій триптиха “Сад земних насолод” Ієроніма Босха.

Проект KnightLab: Garden of Earthly Delights

Інструмент: StoryMap JS – один із низки безкоштовних інструментів для міждисциплінарних досліджень від спільноти Північно-Західного університету, за допомогою якого можна легко і швидко створювати мапи-оповіді та інші просторові наративи.

Кожна локація на мапі – це мультимедійний слайд, до якого крім тексту можна додати зображення чи інший мультимедійний контент: відео з YouTube, Vimeo, Vine чи Dailymotion, аудіо з SoundCloud, клікабельний витяг зі статті у Вікіпедії, контент з Google Maps, Twitter, Flickr, Document Cloud тощо.

Як створити власну мапу-історію за допомогою StoryMap JS

4. Формат: Інтерактивна часова вісь

 

Навчальний матеріал, пов’язаний із подіями чи датами, можна подати у форматі інтерактивної хронології, доповненої текстом, зображеннями та фото, відео, аудіозаписами, посиланнями тощо. У такий спосіб, приміром, CNN дослідили та проілюстрували історичну динаміку ядерних амбіцій Північної Кореї, а видання Time – життєпис Нельсона Мандели.


Проект CNN – North Korea’s Nuclear Ambitions (джерело). Використаний інструмент – Timeline JS


Проект TIME – Nelson Mandela’s Extraordinary Life: An Interactive Timeline (джерело). Використаний інструмент – Timeline JS

Інтерактивні хронології також успішно застосовують в організації навчальної діяльності студентів для досягнення різних навчальних цілей: як спосіб систематизації матеріалу та розкриття теми, метод дослідження проблеми, метод аргументації тощо.

Більше про підходи та практики використання цифрових хронологій у викладанні: досвід Vanderbilt Center for Teaching

Інструмент: Ми вже розповідали про найбільш зручні на доступні сервіси для створення інтерактивних хронологій, тож запрошуємо зазирнути до скарбнички цифрових інструментів блогу ЦеНІТ й обрати той із них, що вам найбільш до душі. А щоб додати вам ідей та натхнення, пропонуємо ще один приклад застосування цих інструментів у викладацькій практиці.

Сучасна Південна Азія – колаборативний проект, який створила викладачка Vanderbilt University спільно зі студентами в межах однойменного навчального курсу. Використаний інструмент – Tiki-Toki.

5. Формат: Історія-гра з розгалуженим сюжетом

“Історія не знає умовного способу” – твердження, з яким цей формат сперечається. За його допомогою можна розповідати історії, розвиток яких залежить від вибору читача, перетворюючи вивчення матеріалу на пригоду. У такій формі викладач може запропонувати студенту поміркувати над альтернативним розвитком історичної події чи сюжету літературного твору, або, приміром, відчути себе китайським мігрантом у Новій Зеландії ХІХ ст.

Golden Threads – інтерактивна візуальна новела, базована на історичних подіях. Проект створений спільно з Auckland Museum (New Zealand) у межах мультимедійної виставки Being Chinese in Aotearoa: A photographic journey. Використаний інструмент – Twine.

Нові можливості формат розгалуженої оповіді відкриває в поєднанні з методом ситуаційного аналізу. Як приклад – проекти Clinical Encounters, інтерактивні навчальні кейси для покращення навичок діагностики больових розладів та залежностей. Кожен із кейсів – це коротка гра-симулятор зустрічі з пацієнтом, якого потрібно опитати та прийняти рішення щодо діагнозу та лікування.За ходом гри ви дізнаєтеся, який короткотерміновий та довготривалий вплив мали ваші рішення на стан пацієнта.

Інтерактивний кейс Clinical Encounter: Steve Campbell (джерело). Використаний інструмент – Twine

Інструмент: Twine – безкоштовний додаток для створення інтерактивних нелінійних історій із множинним вибором, оповідей-гіпертекстів, візуальних новел та ігор.

Ви починаєте роботу зі створення сюжетної мапи – дошки зі сторінками-пасажами вашої історії та сюжетними зв’язками між ними, яка допомагає легко орієнтуватися в структурі оповіді та бачити, якими сюжетними вітками вестимуть ті чи інші рішення студента.

Гіпертекстові наративи – це лише верхівка айсберга можливостей цього інструменту. Ви можете додати до пасажів історії будь-який медіаконтент, змінювати візуальне оформлення та вводити складні елементи ігрової механіки – облік ігрової статистики, умовні вирази, змінні величини тощо.

Як створити інтерактивну історію з розгалуженим сюжетом у Twine

6. Формат: Цифровий комікс

Цей, здавалося б, неакадемічний, несерйозний формат цілком застосовний – і успішно застосовується – в освітній діяльності для того, щоб розповідати про серйозні теми та пояснювати складні процеси.

Поєднання ілюстрацій та лаконічних підписів допомагає розкласти процес на етапи, а поняття – на складові. У такий спосіб викладач може наочно пояснити причиново-наслідкові зв’язки, відтворити розгортання події, проілюструвати послідовність кроків чи подати інструкції.

Як один із навчальних інструментів комікси застосовують, приміром, у викладанні іноземних мов і в роботі з багатомовними групами студентів. Вони допомагають суденту-іноземцю запам’ятати зв’язок між словом та образом, дозволяють передати ситуативний чи культурний контекст і тонші мовні відтінки – іронію, символізм, емоційне забарвлення, гру слів.

Більше про підходи та практики застосування коміксів з освітньою метою і приклади навчальних діяльностей з їх використанням – у книжці фахівця з викладання іноземних мов, адепта використання цього формату в аудиторії Стівена Кері “Going Graphic: Comics at Work in the Multilingual Classroom”.

4-The-Mayor-Gets-Some-Protein-Comic
comiclife

Дозованим і доречним використанням коміксового формату можна не лише зацікавлювати чи роз’яснювати, а й розвивати навички аналізу та критичного мислення.

…the biggest danger I see in our English classes is the failure to enable and encourage students to define and defend their literary judgments. Comic books make an ideal subject and source for this focus because they give us the opportunity to raise larger questions of literary merit and canon formation and in the process allow students to understand that all voices – including their own – need to be heard in matters of judging literary quality.” 

Rocco Versaci, English professor at Palomar College

Як створити цифровий комікс за допомогою Comic Life

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com