Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

Повернутися

1009 Переглядів

Успішна презентація: 10 помилок vs 10 ідей

Всі ми хочемо спілкуватися так, щоб інші нас слухали. І, очевидно, кожен із нас знає також і те, що саме нам треба покращити. Перед тим як готувати свою наступну презентацію або готуватися до того, щоб її представляти, може бути корисно повчитися на чужих помилках. Автори книги 101 Ways to Make Training Active наводять 10 найпоширеніших помилок, які допускають люди, готуючись до будь-якої презентації. Зверніть увагу, що наприкінці допису є прості поради, як уникнути цих помилок!

Занадто швидкий темп мовлення

Не варто починати говорити швидко-швидко, якщо вам доводиться скорочувати свою презентацію. Краще обговорити менше пунктів, аніж пробігтися по всьому, але «біг пес через овес» і ковтаючи слова. Якщо ви думали, що у вас буде для презентації півгодини, а організатори конференції запропонували Вам лише 15 хвилин, то насамперед заберіть кілька вступних цитат, з яких ви планували починати, потім можна забрати з виступу трохи статистики, а вже насамкінець – скорочувати практичні історії, якими ви збиралися поділитися.

Безпредметна балаканина

Презентуйте інформацію, маючи в голові й перед очима те, що ви хочете донести. Ви будете виглядати переконливіше, якщо активно будете відстоювати свою думку.

Використання словесних “милиць”

“Ммм”, “ну”, “еее” – такі фрази можуть дратувати слухачів. Щоб позбутися таких слів, треба бути дуже зосередженими і багато виступати. Людям переважно треба побачити свою презентацію на відео чи почути аудіозапис, щоб усвідомити, що вони використовують такі слова під час виступів. У той момент, коли ви дуже хочете сказати «еммм» або «ну», зосередьтеся і зробіть паузу – намагайтеся дати собі змогу обмежитись тільки паузою.

Переминання з ноги на ногу чи похитування всім тілом

Випростайтеся і тримайтеся цієї постави впродовж усієї презентації.

Уникання зорового контакту

Якщо ви хочете мати добрий зв’язок із аудиторією під час презентації, періодично оглядайте всіх, хто сидить чи стоїть навколо вас, намагаючись дивитися людям у вічі так, наче ви особисто розмовляєте з кожним.

Використання «фігового листка»

Якщо складаєте руки на грудях чи відводите їх за спину, тобто стаєте у т.зв. «закриту позицію», це виглядає так, наче ви захищаєтеся від чогось або, щонайменше, почуваєтесь неприродньо.   

PowerPoint як інструмент вбивства

Люди часто обирають величезні шрифти та позначки, Набагато краще працюватиме зображення чи світлина, за якою стоїть якась історія.

Жаргон або акроніми

Використовуйте ті слова, які насправді існують, перевірте звучання імен і прізвищ, особливо якщо перекладаєте їх з інших мов. Намагайтеся завжди подавати визначення нових слів або тих слів, які є ключовими для вашої презентації.

Говорити дуже тихо

Якщо є мікрофон, то неодмінно скористайтеся ним. Не говоріть: «У мене гучний голос і мене завжди добре чутно». Завжди перевіряйте мікрофон перед презентацією.

Безконечні вибачення чи виправдання

«Вибачте, але я не встигла підготуватися до нашої зустрічі» або «Зараз я буду імпровізувати, тому що моя презентація не відкривається» – такі фрази ображають слухачів і ви відразу ж їх втрачаєте.

Turchynovskyi_presentation

Ось що варто робити, щоб уникнути цих поширених помилок під час презентації:

  • Пам’ятайте,  з чого ви починали і під час презентації залишайтеся з холодною головою. Намагайтеся передбачити те, що цікавить Ваших слухачів, і відповідайте їм пунктами Вашої презентації.

  • Починайте вчасно і завершуйте вчасно. Завчасу подумайте про те, що можна було б скоротити, якщо під час презентації ви побачите, що не вкладаєтеся у розклад.

  • Говоріть позитивно. Перед початком нагадайте собі, що ваша інформація є важливою. Скажіть собі: «Люди не можуть дочекатися, що я розкажу їм про це». Дізнайтеся якнайбільше про своїх слухачів, щоб пристосувати зміст презентації. Скільки буде людей? Які їхні особливості? Хто для них є авторитетами? Яких слів не можна вживати у їхній присутності? Які найактуальніші проблеми в цієї групи осіб?

  • Використовуйте реквізит і візуалізацію. Влучне використання візуального супроводу поглиблює те, про що ви говорите. Це має бути щось просте і доступне. Завжди візьміть щось на випадок того, якщо у приміщенні, де ви будете проводити презентацію, будуть технічні проблеми.

  • Залучайте слухачів до взаємодії, дискусій або запитань. Але ніколи не залишайте ці види діяльності «на середині міста». Завжди передбачайте час, щоб підбити підсумки, зробити висновки та «закрити гештальт».

  • Дайте людям план своєї доповіді – це допоможе їм залишатися з вами під час презентації та не втрачати нитку ваших міркувань.

  • Не блефуйте. Скажіть «Я не знаю» або переадресуйте запитання до слухачів.

  • Збирайте і наводьте такі цитати, які зацікавлять вашу аудиторію.

  • Розповідайте історії, щоб допомогти людям запам’ятати те, про що ви говорите.

IMG_2777

Завершуйте настільки емоційно, наскільки це можливо. Сильно розпочинайте і сильно завершуйте.

Джерела статті та додаткова література: 

Elaine Biech. 101 More Ways to Make Training Active. – Pfeiffer. – 336 p. [P. 20-21]

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com