Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

  • Головна
  • Інше
  • Бути маленьким університетом і “великого бажати”: 7 ідей від Адріана Сливоцького
Повернутися

226 Переглядів

Бути маленьким університетом і “великого бажати”: 7 ідей від Адріана Сливоцького

УКУ – це невеликий приватний католицький університет, який, здається, не може надто відчутно змінити освітній профіль чи рельєф України. З іншого боку, на різних платформах і майданчиках, до яких безпосередньо чи опосередковано причетний УКУ, впродовж останніх років з’явилося і постійно з’являється безліч прогресивних і продуктивних ініціатив. Про те, що потрібно, щоб залишатися чудовим університетом, але ставати ще кращим, разом зі спільнотою УКУ нещодавно розмірковував Адріан Сливоцький, відомий бізнес-мислитель, жертводавець УКУ і автор книги “Давид перемагає”, під час традиційного щомісячного #HighEdTalk на тему “Екосистема університету: перспективи з огляду на місію”, організованого Центром навчальних та інноваційних технологій УКУ спільно з Львівською бізнес-школою.

  • Бути осердям взаємин

Чому відомі люди готові щедро жертвувати УКУ свій час, вміння і гроші? Як це пов’язано з тим, що УКУ вперто намагається залишатися інтелектуальною і жертовною спільнотою? Сучасний університет поцілить “у яблучко”, якщо намагатиметься вибудовувати навколо себе ядро мережі стосунків і відносин як міжособистісних, так і інституційних. Гарвард і Стенфорд пишається не лише сумами своїх щорічних пожертв, але й тим, скільки їхніх відомих випускників прочитали для їхніх студентів відкриті лекції, хто з представників інтелектуальної еліти став радником чи наставником їхніх викладачів і студентів? і тим, скільки їхніх випускників після випускного й надалі залишається різною мірою долученими до розвитку університетських проектів. 

  • Залишатися стартапом

Стартапи – це невеликі, а тому швидкі й сфокусовані команди, які є надзвичайно гнучкими і відкритими у взаєминах із клієнтом щодо забезпечення якості свого продукту. Така система мислення є надпотужною! І кожен сучасний університет, як і УКУ, мав би плекати у собі й навколо себе екосистему стартапу. Про що йдеться і які її складові частини? 

(1) Швидко вчитися від інших і на чужих помилках

(2) Дієво реагувати на зміни

(3) Бути відкритими до тих інновацій, які дають змогу використовувати менше ресурсів, але бути більш ефективними

(4) Експериментувати, осмислювати процеси і швидко виправляти невдачі 

(5) Дбати про зв’язок із випускниками

У своїх університетах, на своїх факультетах, кафедрах чи у навчальних програмах ми мусимо, як Давид, впевнено брати в руки ці п’ять “камінців” і долати Голіята безгосподарності та пострадянського мислення – у собі самих і в суспільстві.  

  • Здобувати більше, витрачаючи менше

Сучасний університет покликаний використовувати кожну нагоду, щоб інтегровувати у свій простір усе те, що може у сучасному світі допомогти викладачам викладати краще і ефективніше. Наприклад, змішане навчання із використанням уже готових онлайн-ресурсів, інструментів, відеопродуктів, курсів. Уявімо, що перед заняттям в аудиторії  викладачі пропонують студентам готові короткі відео з платформи Khan Academy для випереджувального навчання, присвячуючи натомість свої аудиторні години тому, щоб практикувати теорію, а не просто здобувати інформацію. Чи це не? чудово? Ті, хто вже так робить, або активно думає у такому напрямку не просто економить чи оптимізовує витрати на забезпечення навчального процесу. Тут йдеться про все те, що англійською називають “efficiency”: більше ефекту – менше витрат! 

  • Плекати культуру читання і мислити нелінійно

Біл Гейтс і Ворен Бафит – це мільярдери, які вперто і послідовно з року в рік читають по 3-4 книжки щотижня. Чи не варто було б наслідувати їх у цьому?

 

Я здобув чудову освіту, але знаєте з чого я отримав 90% знань? Це фундаментальна математика, вивчення засад критичного мислення, читання книжок і читання про те, як правильно читати книжки, а також вишколювання навичок писання текстів, – розповів Адріан Сливоцький.

 

Сучасні університети, які хочуть залишатися ефективними, покликані мислити асиметрично, повинні бути все більш “візійними” – такими, які дивляться на кілька кроків уперед, використовуючи найменшу нагоду, щоб слова про “навчання як найвищу цінність” ставали тілом, душею і духом – у навчальних програмах, у навчальному процесі, у навколоуніверситетських проектах, у житті студентів і викладачів.

  • Закінчити університет - залишитися членом сім’ї, не стати студентом - стати приятелем

Одним із секретів успіху невеликих американських університетів, які залишаються успішними, є постійний зв’язок зі своїми випускниками. Студенти закінчують своє навчання і, якщо їхня освіта була дійсно доброю, починають працювати у топ-компаніях світу. Варто з дня у день докладат зусиль, щоб досвід alumni поповнював скарбничку досвіду Alma mater! З іншого боку, кількість зацікавлених програмами УКУ в кілька разів перевищує кількість тих, хто, зрештою, стає студентами УКУ. Всі ті, хто з різних причин не став студентом університету, покликаний залишатися причетним до університету. Таких людей “ширшого кола” варто постійно запрошувати до участі у відкритих заходах, літніх програмах, онлайн-проектах, плекаючи відчуття приналежності до спільноти приятелів університету.  

  • Формувати людей нового типу і свідчити цінності та культуру світові

Священики і миряни, які активно працюють і служать у Церкві, можуть відчувати тиск сучасного світу в тому, щоб ставати більш підприємливими, інноваційно зорієнтованими, прогресивними. Але те, чого сучасний світ насправді найбільше очікує від нового покоління священиків, – це бути людьми цінностей. Як? Про це чудово написав Мирослав Маринович у своїй книзі про Митрополита Андрея. Кожен студент чи викладач, кожен учасник університетської спільноти представляє її культуру і “сімейні цінності”, є амбасадором, посланцем, вістуном #добріновиниУКУ.

 Ми в УКУ покликані невтомно і наполегливо шукати і практикувати свій викладацький,  студентський і спільнотовий secret sauce. Адріан Сливоцький часто підказує нам, що ключем має бути життя і приклад Митрополита Андрея. Варто щодня придивлятися до його прикладу і переосмислювати його, – сказав перший проректор УКУ Тарас Добко наприкінці зустрічі.

  • Довіряти і делегувати, осмислювати і реагувати

Ця порада буде актуальною не лише для університетів, але й для кожного, хто прагне розвиватися і відкривати нові горизонти, а не тупцяти на одному місці, відстоюючи межі власних повноважень чи компетенцій. Ніколи не робімо того, що може зробити краще  хтось інший, наділяймо колег повноваженнями й відповідальністю Можна повчитися у китайців: їх не тільки багато і вони не тільки надвичайно швидкі, вони також і дуже розумні у тому сенсі, що постійно шукають нових шляхів здійснення того, що усі й усюди роблять однаково. Експериментуймо, осмислюймо результати експериментів, а якщо помилилися, то реагуймо швидко і впевнено. 

Основне фото: Відділ інформації та маркетингу УКУ

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com