Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

  • Головна
  • Ed Tech
  • Padlet: один досвід – одна вправа з іноземної мови
Повернутися

187 Переглядів

Padlet: один досвід – одна вправа з іноземної мови

У цьому дописі хочу поділитися одним коротким досвідом використання онлайн-дошки Padlet під час занять з іноземної мови. 

Раніше я працювала з Padlet на курсі Оксани Пасічник “Е-дидактика та змішане навчання”, але досить довго цей сервіс залишався для мене онлайн-дошкою, де можна зручно зберігати різні матеріали: вправи, нотатки, посилання тощо. Я викладаю українську мову іноземцям, і в роботі зі студентами мені найчастіше стають у пригоді онлайнові флеш-картки, як-от Quizlet чи Studystack,  інтерактивні вправи на LearningApps або опитування на Kahoot. А от використовувати онлайн-дошку не випадало нагоди, і я ніколи не розглядала цей сервіс як інструмент навчання.

У жовтні цього року я працювала на осінній програмі Школи української мови та культури УКУ. Зазвичай мені випадає вчити початківців і цього разу теж так було, але дещо було для мене особливим. У моєї студентки була дислексія, тож читати або писати навіть рідною англійською їй було нелегко, а українською вона взагалі цього ніколи не робила. Працювати з абеткою, друкованими літерами чи текстом було дуже непростим, повільним і надто стресовим процесом для цієї студентки. І для мене це стало справжнім викликом: як вчити з Алекс нові слова? Як пояснювати змінювання закінчень, якщо вона “бачить” зображення і чує звучання, але “не бачить літер”? Як вчити іноземну мову так, щоб майже не писати і не читати? Як працювати з текстами, правилами чи новими темами, щоб не користуватись підручником, але щоб у результаті все це працювало у мовленні?

Алекс добре розуміла українську мову і це неабияк допомагало у процесі навчання. На занятті ми багато працювали з картками, комунікативними ситуаціями та аудіо. Але була одна проблема, яку я не могла легко вирішити за допомогою знайомих мені е-інструментів чи підручника, а саме: як практикувати нові слова чи правила, щоб було лише зображення і аудіо і не потрібно було читати? В усіх відомих мені сервісах так чи інакше доводилось мати справу з читанням.

Для вирішення цієї проблеми надзвичайно помічним виявився Padlet. Перед початком заняття зі своєю студенткою я створила дошку і розмістила на ній зображення, що позначали ті слова, які нам треба було вивчити відповідно до теми. На занятті ми активно взаємодіяли з картками, розміщеними на дошці, – вголос називали їх, практикували різні комунікативні ситуації тощо. Але на онлайн-дошці Padlet можна також створювати аудіонотатки без використання додаткових сервісів аудіозапису чи зберігання записаних звукових доріжок. Тому, після завершення заняття я відкрила Padlet і записала аудіо, “озвучивши” кожне слово окремою аудіонотаткою. 

Потім змінила спосіб відображення картинок й аудіонотаток на Padlet – обрала формат Canvas. У такому форматі всі “наліпки” Padlet розміщуються хаотично і їх можна перетягувати, накладати одну на одну, тобто, наприклад, вправлятися у тому, щоб співвідносити звучання і зображення. 

На жаль, під час виконання такої вправи мені трохи забракло гейміфікації, тому що правильно поєднавши нотатки чи вибудувавши з них якусь правильну послідовність, студент не отримує зворотнього зв’язку, як наприклад, після правильного виконання аналогічної вправи з текстово-малюнковими флешкартками у LearningApps. Вдома студентка практикувала, а наступного дня на занятті (а іноді й синхронно онлайн) я перевіряла її спроби.

З мого досвіду виглядає, що такий формат завдання добре працює для студентів із дислектичними особливостями як частина, наприклад, підсумкової роботи з якоїсь теми. Інші студенти можуть писати тест: підписувати об’єкти, поєднувати слова, написані літерами, із відповідними зображеннями, транскрибувати літерами те, що вони почули. Однак Алекс почуватиметься значно впевненіше в тому, щоб разом із викладачем перевіряти те, чи знає вона слова, мінімально послуговуючись літерними позначками, розшифрування яких є для неї є величезним викликом. Цифрові можливості зі створення і аудіо, і візуальних нотаток на Padlet дають змогу створити таким студентам природніші умови для навчання.

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com