Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

  • Головна
  • Ed Tech
  • Як організувати простір навчальної взаємодії на Padlet?
Повернутися

2141 Переглядів

Як організувати простір навчальної взаємодії на Padlet?

Що таке онлайн-дошка Padlet?

У відомому метааналізі уряду США 2010 року, присвяченому вивченню онлайнового навчання, можна знайти дві важливі думки, які характеризують поведінку студентів у середовищі змішаного навчання, тобто в умовах, коли традиційна взаємодія з навчальним матеріалом переплітається з різними навчальними діяльностями онлайн. З одного боку, дослідники пишуть, що “в онлайновому середовищі студенти демонструють назагал значно вищі досягнення, аніж під час вивчення того ж матеріалу в традиційному форматі (p. XVI), а викладання у змішаному форматі, яке поєднує онлайнові та традиційні елементи, має суттєві переваги над суто онлайновим навчанням (Means, Toyama, Murphy, Bakia & Jones, 2010). З іншого боку, в дослідженні чітко сказано, що вчені не дійшли висновків, які прямо вказували б на те, що “онлайн-навчання є бездоганним засобом… Йдеться про поєднання різних елементів у сприятливих умовах (зокрема, ймовірно, додатковий навчальний час і матеріали, а також різні нагоди для співпраці), що й сформувало виявлені переваги навчання”  (p.XVIII, виділення – авторів). 

Дослідники Університету Вандербільда (США), виокремлюючи ключові характеристики курсів, у яких 80% навчальних діяльностей відбуваються онлайн, вказують, зокрема, що такий курс є орієнтованим на студента, передбачає навчання у взаємодії, осмислення процесу навчання, гнучкість часу і темпу, забезпечує зворотний зв’язок і містить комбінований контент.

В Українському католицькому університеті “електронний навчальний курс поглибленого рівня (курс змішаного навчання) повинен виконати всі вимоги базового рівня, забезпечити діяльність студентів в системі CMS UCU, при цьому студенти повинні отримати не менше 30% підсумкової оцінки курсу шляхом виконання завдань, розміщених у системі; застосовувати інструментарій системи електронного навчання (CMS UCU) та інші засоби комунікації для зворотного зв’язку, опитувань, дискусій, співпраці; використовувати цифрові інструменти для підтримки навчання, закріплення та перевірки знань”. 

Як бачимо, цифрові інструменти організації зворотного зв’язку є важливим елементом курсу змішаного навчання, з-поміж яких, як свідчить досвід викладачів УКУ, осібне місце займають онлайнові дошки. Padlet – це один із найпопулярніших сервісів для створення таких онлайн просторів співпраці та взаємодії. На онлайн дошках можна розміщувати завдання і спільно виконувати їх, поширювати навчальну інформацію, збирати ідеї для проектів та обговорень. На онлайн дошках Padlet організовують мозкові штурми, узагальнюють та систематизують знання, тут залишають окремі дописи, нотатки, файли, посилання, а також коментують та оцінюють їх. Щоб розпочати працювати з онлайн-дошкою, перегляньте відеоінструкцію ЦеНІТ.

Які типи інформації можна розмістити на онлайн дошці Padlet?

Padlet дає змогу розміщувати найрізноманітніші види контенту: робити текстові нотатки, завантажувати файли (word, pdf, jpg, png), розміщувати гіперпосилання (лінки), знаходячи їх безпосередньо у вбудованому в онлайнову дошку пошуковику, робити миттєві фото (Snap), записувати і розміщувати відео- та аудіонотатки, додавати позначки, зроблені вручну, знаходити і додавати точки на мапі (у Padlet вмонтовано доступ до карт Google), а за потреби – поширювати пряме покликання на іншу дошку Padlet. Особливо цікавою є функція вбудованого у Padlet інструмента для запису відео з екрану, завдяки якій можна зняти короткий скрінкаст і відразу ж розмістити його на онлайн-дошці. Докладніше про те, яку інформацію можна розмістити на онлайн-дошці та як це зробити, дивіться у відеоінструкції ЦеНІТ. 

Організовуємо інформацію на Padlet: формати

Особливо цінною в роботі з онлайн-дошками є можливість обирати та змінювати формати відображення розміщеного контенту. Padlet пропонує сім форматів відображення інформації, кожен із яких можна використати в електронному курсі для певних цілей:

Найпопулярнішими форматами є “Стіна“ або “Полиця”, однак, відкриваючи для себе різні можливості Padlet, викладачі починають експериментувати. У форматі Padlet “Стіна” інформація, розміщена на наліпках, структурується блоками, тому пересувати їх поверхнею онлайн-дошки можна лише в певних межах, ніби пазловий конструктор. Натомість у форматі Padlet “Полотно” вміст наліпок можна оформити, згрупувати та поєднати  у будь-який спосіб. На нашому блозі ми вже публікували короткий допис викладачки іноземної мови про те, як завдяки аудіо флеш-карткам, створеним ресурсами Padlet і розміщеним на онлайн-дошці у форматі “Полотно”, їй вдалося допомогти вчити слова студентці з дислексією. Про цей досвід можна прочитати (і переглянути коротке відео!) за посиланням

Формати відображення контенту можна не лише обирати перед створенням нового Padlet, але й змінювати формат тієї онлайн-дошки, яка вже існує. Наприклад, на початку заняття можна попросити учасників написати відповіді на якесь запитання у форматі Padlet Backchannel, у якому нові повідомлення з’являються на дошці у вигляді, що нагадує листування у чаті або месенджері. Коли всі учасники заняття висловлять свою думку, викладач може змінити відображення згенерованого на занятті контенту на формат Padlet “Полиця”. Внаслідок такого маневру відповіді студентів автоматично розмістяться в один стовпець, який можна назвати “Відповіді на аудиторному занятті”, а поруч створити інші стовпці з назвами наступних завдань, до яких студенти додаватимуть свої нові записи. Формат Padlet “Полиця” часто використовують для розміщення результатів роботи в групах (наприклад, групові есеї на курсі з біблійних наук) або щоб структуровано представити всі посилання з навчального заняття чи тренінгу (наприклад, тут). Такий же алгоритм переходу до формату “Полиця” можна використати і розпочинаючи від формату Padlet “Трансляція”, в якому вміст легко читати згори вниз і який часто використовують для розміщення блогів, історій, дискусій, форумів, інструкцій чи, наприклад, підсумків модулю. 

Взаємодіємо з контентом на Padlet: вподобайки, оцінки, коментарі

На онлайн-дошках Padlet можна не тільки розміщувати інформацію, але й взамодіяти з контентом, ставлячи оцінки, вподобайки або залишаючи коментарі. Плануючи роботу зі взаємодіями, треба враховувати такі особливості Padlet:

  • Адміністратор онлайн-дошки Padlet одночасно може зробити доступним тільки один тип взаємодії: вподобайки (“сердечко”), голосування (“за” чи “проти”), зірки (від 1 до 5) та оцінки (можна визначити максимальну кількість балів – не більше 100).

  • Користувачі можуть реагувати на довільну кількість дописів, тобто взаємодіяти зі всіма дописами, із власним також.

  • Користувачі можуть взаємодіяти з певним конкретним дописом на Padlet тільки один раз, але можуть безконечну кількість разів змінювати або навіть видаляти свою реакцію (“розуподобувати”, змінювати кількість присвоєних дописові “зірок” або виставлену оцінку).

З досвіду викладачів, які використовували взаємодії Padlet для взаємного оцінювання, можна скласти алгоритм дизайнування цього процесу з урахуванням специфіки цього онлайнового ресурсу.

Докладніше про організацію спільної роботи студентів на Padlet  за допомогою взаємодій можна прочитати за цим посиланням, а докладнішу інформацію про  авторизацію, рівні доступу, взаємодії та коментування на Padlet шукайте нижче у відеоінструкції ЦеНІТ.

Що викладачі розміщують на Padlet?

Побіжні огляди того, як працювати з Padlet і які типи інформації можна розмістити на цьому ресурсі, дають змогу припустити, як вмонтувати онлайн-дошки у навчальний курс. Досвід викладачів УКУ показує, що найчастіше вони пропонують студентам здати на онлайн-дошці такі роботи, якими доречно ділитися не лише з викладачем, який їх перевіряє і виставляє оцінку, а й із іншими студентами курсу. Наприклад, це може бути онлайн-дошка з інфографіками чи візуальними конспектами наукової статті, студентськими добірками флеш-карток на визначену тему, часто на Padlet публікують підсумки роботи у групах або результати “мозкових штурмів” тощо. В електронних курсах часто можна знайти Padlet із хронологіями історичних подій та візуалізаціями сюжетів літературних творів, підсумковими матеріалами з вивчення теми чи модуля, скарбнички ресурсів чи інструментів, необхідних для роботи на курсі, а іноді онлайн-дошки стають простором для розміщення додаткових завдань із можливістю отримати додаткові бали для тих. Почерпнути натхнення та ідеї колег із цілого світу можна у відкритій галереї Padlet: https://padlet.com/gallery

Як поширити дошку Padlet?

У Padlet є кілька способів, якими можна скористатися для поширення онлайн-дошки для користувачів: копіювання лінка, генерування QR коду, вставлення скрипта для веб-сайту, пряме поширення у соцмережі, збереження Padlet у форматі фото (JPG, PNG) чи завантаження PDF-файлу з усією розміщеною інформацією. Надати доступ до Padlet можна також надіславши користувачам запрошення на імейли. Для викладачів, які працюють у CMS UCU на базі Moodle, особливо актуальним є питання, як інтегрувати Padlet у свій електронний курс. Це можна зробити щонайменше трьома способами, однак щоразу варто розпочинати від додавання до курсу ресурсу “Сторінка”. Докладні текстові інструкції зі скріншотами користувачі домену ucu.edu.ua можуть знайти за цим покликанням.

Корисні матеріали та ресурси:

Відкрита галерея Padlet: https://padlet.com/gallery

The Official Padlet Blog: https://padlet.com/blog

Ольга Ковальчук. Padlet: один досвід – одна вправа з іноземної мови: http://ceit-blog.ucu.edu.ua/ed-tech/padlet-odna-vprava-odyn-dosvid/

Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning [A Meta-Analysis and Review of Online Learning Studies]: https://www2.ed.gov/rschstat/eval/tech/evidence-based-practices/finalreport.pdf

Блейн Сміт і Синтія Брейм. Змішане й онлайнове навчання [Університет Вандербільда (США), українською мовою]: https://ceit.ucu.edu.ua/news/zmishane-j-onlajnove-navchannya/ 

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com