Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ

про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого.

  • Головна
  • Ed Tech
  • Електронний курс у мобільному додатку: що треба врахувати?
Повернутися

182 Переглядів

Електронний курс у мобільному додатку: що треба врахувати?

“А можна зробити це на телефоні?”, “А як це виглядатиме на планшеті?” – усе частіше і викладачі, і студенти ставлять мені такі запитання під час консультацій. У цьому дописі пропоную декілька спостережень щодо розміщення контенту, використання тестів та інших навчальних діяльностей на мобільних додатках Moodle для CMS UCU.

У сучасних реаліях життя телефон із засобу для здійснення дзвінків перетворився на інструмент постійної взаємодії, планування, роботи та навчання. Практики копіювання навчальних матеріалів на паперові носії поступово відходять у минуле, поступаючись хмарним технологіям для збереження та поширення даних.

Щоб ефективніше організувати навчальний процес у таких умовах, навчальні заклади обирають платформи (Learning Management System — LMS, Content Management System — CMS), що забезпечують студентам (або учням) доступ до онлайнового навчання. З досвіду нашого університету (УКУ) ми бачимо, що викладачі, вчителі та адміністратори постійно працюють разом для налагодження ефективної роботи цих платформ: розробляють електронні курси, розміщують там матеріали, приймають письмові роботи, проводять тестування, здійснюють комунікацію. І все це здебільшого вже є налагодженим процесом, але є одне але.

Що більше ми думаємо про роль телефонів у житті студентів і викладачів, то гостріше постає потреба враховувати зручність навчання на електронних курсах саме в режимі мобільних додатків.

Головна сторінка мобільного додатку Moodle для CMS UCU (Ukrainian Catholic University)

Формат курсу

Якщо ми орієнтуємося на те, що студенти будуть відкривати свої електронні курси в мобільному додатку, то при виборі формату курсу варто обирати класичні тематичний або тижневий. Хоча формат зі згорнутими секціями (Collapsible Topics) у браузері комп’ютера виглядає досить гарно та стисло, однак у мобільному додатку відкривається так само, як і тематичний, тобто в розгорнутому вигляді. 

Контент

Навчальні матеріали в електронних курсах можна розміщувати за допомогою різних інструментів системи “Сторінка”, “Файл”, “Книга”, “Посилання”. Всі вони є компактними способами подання контенту.  

З іншого боку, завжди є спокуса подавати інформацію до тем курсу в розгорнутому вигляді, щоб одразу зацікавити студента, копіюючи тексти на сторінку електронного курсу та розміщуючи її у “резюме секції” чи “Написом”. Однак вміст курсу, розміщений у такий спосіб, перетворює електронний курс на нескінченну історію, яку доводиться безконечно скролити, особливо наприкінці семестру. Якщо на комп’ютерах це ще може відбуватися швидко, то на мобільних пристроях аж ніяк. Тому дизайнуємо електронний курс так, щоб забезпечити зручність його використання на різних пристроях.

Назви. Назви всіх елементів курсу мають бути конкретними, щоб було зрозуміло, що всередині, але й максимально лаконічними. Більше пояснень можна подавати в описах до ресурсів у відповідних для цього полях.

Сторінки. Сторінка дає змогу скомпонувати подання контенту та гармонійно розмістити різні типи матеріалів текст, відео, аудіо, зображення, посилання. Студентам не вдасться автоматично завантажити на свої пристрої скопійовані на сторінку матеріали. Вони можуть хіба що скопіювати вміст і вставити у власний документ, але це зайвий час та клопіт. Ця особливіть може бути як перевагою, так і недоліком. 

Посилання. Посилання можна використовувати як для подання зовнішніх ресурсів, так і як альтернативу до завантаження фізичних файлів. Ви можете додавати посилання на онлайн-документи, розміщені на Google-диску (з відповідним налаштуванням тільки для читання). Перевагою є те, що ви один раз даєте посилання в електронному курсі на свій документ, а в подальшому можете редагувати вміст цього документа (змінювати чи доповнювати). Не варто вбудовувати зовнішні ресурси в сторінки електронного курсу, щоб не перевантажувати систему та щоб уникнути технічних питань сумісності зовнішніх сайтів з системою CMS UCU.

Файли. Найбільш вживаним інструментом подання контенту в електронних курсах є файли. Простіше відформатувати потрібний документ в себе на комп’ютері та завантажити в електронний курс готову версію. Тут варто пам’ятати про декілька передумов роботи з файлами, враховуючи, в якому форматі краще подавати та в який спосіб студенти найімовірніше переглядатимуть ці файли. 

Рекомендовано

 .pdf

зручно відкривати в браузері

зручно завантажувати при потребі

Не рекомендовано

 .doc  .ppt .xls

не відкриваються в браузері

при кожному виборі — файл повторно завантажуються на пристрій

Діяльності

Всі навчальні діяльності студенти можуть виконувати в мобільному додатку. Однак пропонуючи студентам окремі завдання з урахуванням того, що вони працюватимуть із мобільними телефонами, викладачам варто звернути увагу на певні особливості.

Тести. Мобільний додаток не підтримує два типи тестових запитань combined та ordering.

Combined  альтернативними типами питань є тип “Пропущені слова”, “Вбудовані слова”

Ordering  немає схожого альтернативного типу запитання, його можна замінити на “Перетягуванням на картинку”.

Зверніть увагу!

Якщо в тесті є названі вище типи запитань без підтримки мобільної версії, тоді в мобільному додатку студент не може завершити свою спробу проходження тесту. Щоб коректно завершити розпочату спробу в телефоні, доводиться переходити у браузер і вже там продовжувати відповідати на питання.

Завдання. З мобільного додатка можна перевіряти завдання, писати відгуки на роботу.

Опитування. У мобільному додатку можна побачити результати опитування, діаграму результатів, проте неможливо завантажити результати файлом (хоча це можна зробити на комп’ютері).

Форум. З мобільного додатка можна писати на форумі, додавати нові теми та повідомлення, але відправити повідомлення про оновлення на емейл не вдасться — немає такої опції.

Воркшоп. Можна перемикати етапи виконання діяльності “Воркшоп” та переглядати звіти зі взаємооцінювання студентами робіт. 

Відвідуваність. Щоб скористатися модулем Відвідування (Attendance), потрібно спочатку здійснити всі необхідні налаштування в браузері, зокрема створити розклад занять. Потім у мобільному додатку можна ставити відмітки присутності чи відсутності студентів на занятті.

Комунікація

Сповіщення. Частоту та інтенсивність сповіщень можна налаштовувати собі індивідуально (як викладачам, так і студентам).

Повідомлення. Можна надсилати як індивідуальні, так і групові повідомлення.

Оцінювання

У мобільному додатку можна здійснювати оцінювання завдань, однак немає такого загального відображення журналу курсу, як у браузері. Студент може переглядати як окремі журнали кожного курсу, так і зведений журнал підсумкових оцінок усіх курсів, на яких навчається.

Додаткові блоки

Додаткові блоки, які додані на сторінку курсу, не відображаються в мобільному додатку

Підсумки

Мобільний додаток MoodleApp виконує свої основні функції користування системою Moodle (CMS UCU). Треба розуміти, що для викладача немає можливості редагувати контент чи виставляти оцінки в журнал. Проте, завантаживши собі мобільний додаток, можна легко перевірити, як курс будуть бачити студенти.

Основні висновки та поради викладачам, як зробити курс зручним для використання на мобільному додатку:

  • обирайте тематичний або тижневий формат курсу
  • матеріали, які потрібно завантажувати чи переглядати подавайте файлами формату .pdf
  • незавершені матеріали, або ті які потрібно змінювати чи доповнювати, подавайте як посилання на онлайнові документи
  • матеріали, які можуть містити різні типи контенту (текст, відео, зображення), подавайте як сторінки
  • подавайте короткі та зрозумілі назви секцій та окремих елементів курсу
  • не використовуйте в тестах типи запитань ordering (впорядкування) та combined. А якщо вже використовуєте, то попередьте студентів, що такі тести треба проходити на комп’ютерах або на телефоні в браузері
  • враховуйте, що додаткові блоки не відображаються в мобільних додатках, і звертайте увагу, що інформацію в додаткових блоках можна переглянути  в браузері
  • зверніть увагу на те, що писати на форумі в мобільному додатку можна, однак немає опції “надіслати на емейл”
  • з мобільного додатка можна перевіряти письмові роботи (завдання)
  • у мобільному додатку немає можливості відкривати журнал оцінок та бачити розгорнутий список студентів разом із їхніми поточними оцінками

Ця інформація є актуальною станом на листопад 2019 р. Ймовірно, що нові версії мобільного додатку будуть мати покращений функціонал, де більшість цих особливостей чи недоліків може бути усунута. Відстежуймо оновлення разом. 

Додаткові ресурси

Категорія:

Підписатися на новини блогу

pornobis.net duvporn.net pornovidio.com