Медіаграмотність в інформаційному суспільстві
Критичне мислення потрібне для того, щоб демократії були стійкішими.
- Близько 8 із 10 учнів середньої школи не можуть відрізнити фейкових новин від справжніх.
- З появою автоматизованих облікових записів (ботів) поширення дезінформації стає легшим, ніж будь-коли раніше.
- Використовуючи алгоритми, соціальні медія можуть створювати потужні ехо-кімнати, укорінюючи попередні установки, погляди, візії та ворожнечу, які можна використати як платформи поширення зовнішнього впливу.
- Феномен файкових новин, швидше за все, не буде скороплинним, і потребуватиме медіаграмотних громадян, здатних відрізнити факти від вигадок.
Досягнення консенсусу, що лежить в основі демократії, стає складним викликом у такому середовищі. Деякі рішення можуть йти від провайдерів соціальних медіа. Але – і це є особливо важливим! – у наші системи освіти, починаючи від навчання наймолодших дітей, мають бути інтегровані критичне мислення, оцінювання інформації та медіаграмотність як одні з першочергових навичок ХХІ ст.